Reklamační řád

společnost: Nature Notea, s. r. o.
IČ: 24802999
DIČ: CZ24802999
se sídlem: Husitská 107/3, Žižkov (Praha 3), 130 00 Praha
zapsané u Městského soudu v Praze pod spis. zn. C 175659/MSPH

Kontaktní údaje:
email: info@naturenotea.com              
telefon: +420728640600

Reklamační řád upravuje podmínky pro uplatnění práv z vadného plnění a odpovědnosti za vady v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené spotřebitelem, u něhož je uplatňováno právo z vad v zákonné lhůtě.

Reklamační řád je účinný od 23. 6. 2025.

 I. Uplatnění reklamace

Kupující může uplatnit reklamaci jedním z následujících způsobů:

  • na adrese provozovny: Hrušová 127, 565 55 Hrušová
  • na e-mailové adrese: netkova@naturenotea.com

Při uplatnění reklamace je kupující povinen předložit:

  • doklad o koupi (např. fakturu, účtenku),
  • reklamované zboží,
  • stručný popis závady (např. v e-mailu nebo vytištěný u zásilky).

II. Lhůta pro vyřízení reklamace

Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, v složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná pro odborné posouzení vady.
Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, nedohodne-li se prodávající s kupujícím na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel právo na:

  • výměnu zboží,
  • přiměřenou slevu,
  • odstoupení od smlouvy a vrácení peněz (v případech, kdy je vada podstatná nebo neodstranitelná).

III. Potvrzení o uplatnění reklamace

Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o:

  • datu přijetí reklamace,
  • obsahu reklamace,
  • požadovaném způsobu vyřízení,
  • datu a způsobu vyřízení reklamace,
  • případném odůvodnění zamítnutí reklamace.

IV. Převzetí a kontrola zboží

Při převzetí zásilky doporučujeme zboží zkontrolovat. V případě viditelného poškození zásilky:

  • zboží nepřebírejte a sepište s přepravcem škodní protokol,
  • informujte nás neprodleně, nejpozději následující den od převzetí,
  • zašlete fotografie: celkový pohled na zásilku, štítek s adresou, vnitřek balení (včetně výplně) a poškozené zboží na e-mail netkova@naturenotea.com,
  • připojte popis počtu a druhu poškozených položek.

V. Zaslání zboží k reklamaci

Pokud zasíláte zboží zpět k reklamaci:

  • řádně jej zabalte, aby nedošlo k dalšímu poškození během přepravy,
  • v případě nedostatečného zabalení nese odpovědnost za poškození kupující.

VI. Způsoby řešení reklamace

Oprávněná reklamace bude vyřešena v závislosti na druhu vad, povaze zboží a v souladu s platnými právními předpisy v ČR:

  • opravou zboží (pokud je to možné),
  • výměnou vadného zboží nebo jeho části,
  • přiměřenou slevou z kupní ceny,
  • vrácením celé kupní ceny (v případě podstatné vady nebo neodstranitelné vady).

VII. Zánik nároku na reklamaci

Nárok na reklamaci zaniká, pokud:

  • ke škodě došlo v důsledku vyšší moci,
  • zboží bylo poškozeno nesprávným používáním nebo nadměrným zatěžováním,
  • zboží bylo skladováno v rozporu s pokyny výrobce (např. nevhodná teplota, vlhkost),
  • vada byla zjevná při převzetí a byla sjednána sleva z ceny zboží,
  • zboží bylo používáno v podmínkách, které neodpovídají doporučením výrobce.